Mi is a PageRank?
Egy weboldal
PageRank-erőssége (PR-száma) azt mutatja, hogy a Google keresőrendszer
mekkora fontosságot, milyen internetes értéket tulajdonít az adott
honlapnak. Más megfogalmazásban: a PR-érték azt mutatja, mekkora a valószínűsége annak, hogy az internetezők az adott oldalra rátalálnak.
A PR-szám meghatározása
igen bonyolult algoritmus alapján történik. A hosszú képleteket most
félretéve személyes gyakorlati tapasztalatomat úgy foglalnám össze, hogy
egy oldal akkor kaphat könnyen jó értékelést, ha:
-
valamely tárgyban, egy vagy több témában elegendő mennyiségű és fontosságú információval, azaz releváns tartalommal rendelkezik
-
Az értékes tartalom a Google szempontjából megfelelő web-formában jelenik meg az oldalon (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt írok: Keresőoptimalizálás - SEO
-
megfelelő mennyiségű és minőségű külső link mutat rá
A PageRank (PR-érték) jelentősége a honlapok optimalizálásában
Honlapok
előbbre juttatása a Google találati listáin leginkább külső támogatással
történik azon a réven, hogy más webhelyekről hivatkozunk, azaz linkeket küldünk az adott honlapra.
A külső linkek akkor hatékonyak, ha olyan oldalakról érkeznek, melyeket
a Google fontosnak tart és magasra értékel. Ennek a mérőszáma az ún.
Page Rank-érték. A 0 vagy 1 PR-számú weblap hivatkozása keveset ér, a 2-3 PR-számú oldalak hivatkozásai már sokat számíthat, de az igazán hatékony támogatást a 4-es vagy a mgasabb Page Rank értékű webhelyekről küldött linkek jelentik.